Resfeber! Kommer jag kunna somna?

Ligger här i sängen och tänker på morgondagen. Tur vi inte reser tidigt, då hade jag nog inte fått sova alls. Har packat det mesta idag och imorgon åker vi mot Arlanda klockan 15.
Tankarna far runt i huvudet... har jag packat allt? Hur kommer hotellet vara? Vad ska vi äta imorgon? Skulle vilja hinna städa lite. Men egentligen borde jag varken ligga här o skriva eller ligga o fundera då klockan passerat 01.
Ska snart försöka sova på riktigt.

Mycket bad sista veckorna

Att det har varit varmt hela sommaren har väl knappast undgått någon och jag älskart!
Vi har varit vid torpet massor badat o badat o badat. Så himla nice. Tror aldrig jag upplevt en så här härlig sommar även om jag såklart förstår att det inte är bra varken för skogsbränderna eller bönderna. Men det lär väl knappast komma regn bara för att jag inte njuter av värmen.

I onsdags var vi på 5-års kontroll med Alva på BVC. Hon är ju en stjärna o "klarade" allt med bravur. Av vaccinet fick hon feber o svullnade upp på överarmen, så i torsdags var bi hemma från badet. Men nu mår hon bättre igen.
(null)

I onsdags var vi även till My o Krister på middag. Som vanligt en otroligt trevli kväll med fantastiskt god mat. Åt en flapsteak som troligtvis var den godaste jag ätit. Tack för allt våra snälla vänner 💕

Tim har varit i Åhus med handbollen sedan i onsdags. Han väntas hem ikväll lördag. Han är saknad, det är tomt här hemma utan honom.

Även Isabelle o William har varit iväg i veckan. De är i Berlin o väntas hem på söndag. 💕 Även om hon inte bor hemma längre, blir det tomt när hon är iväg.
(null)

Andreas har byggt en grind o jag har målat. Blev verkligen nöjd.  Det blev så bra.

Igår fredag var vi först till vårdcentralen med Christopher som fått ett bett på fotleden som givit en hudinfektion. Han fick antibiotika som han ska äta i tio dagar. Därefter åkte vi till torpet o bada. Så skönt i vattnet pendlar mellan 26-27 grader.
Sedan gjorde vi en utflykt till Bromma. Vi hade hittat ett glass-ställe på nätet som verkade servera goda glassar.
Och det var så fantastiskt gott!!! Härliga smaker, några av mina favoriter var mynta (smakade mojito) och hallon som verkligen smakade som solmogna svenska nyplockade hallon GOTT

Idag lördag kommer Tim hem från Åhus och Tina o Jonas kommer hem från Korsika. Då blir det gemensam middag med dem ikväll. Får se vad resten av dagen har att bjuda på. 😃

En helg i Göteborg

I torsdags skjutsade Andreas ner mig och Alva ridigt, tidigt till Kungsängens station. Vi tog tåget som åkte 06:46 mot Stockholm Södra. Alva var så uppspelt men även jag såg mycket fram mot den hör resan.
(null)

När vi kom till Stockholm Södra bytte vi perrong och tåg.

Vi fortsatte vår färd mot Göteborg. På tåget serverades frukost.

Alva var så duktig, ibland satt hon på golvet, ibland låg hon i sitt säte, ibland satt hon o tittade ut genom fönstret. Resan gick över förväntan.
(null)

Vi tog en promenad till Hotellet där vi checkade in innan vi fortsatte till Liseberg.

Först av allt gick vi till kaninlandet. Åkte Rabalder och Alva hälsade på alla sina "kompisar" kaninerna.

Till lunch blev det plättar. Därefter åkte vi vidare både små och större karuseller.

Vi såg teatern också. Den var bra, även om både jag och Alva tyckte den vi såg i julas var bättre.
(null)

På eftermiddagen mötte vi upp Tina o Jonas. Vi gjorde sällskap i Kållerado och Lisebergsbanan. Jonas o Alva provade på lite golf.

När Andreas jobbat klart kom han också ner till oss. Så då möttes vi upp alla för att äta middag tillsammans.

Efter middagen åkte vi alla inkl. Lovisas vänner Kållerado tillsammans, Tina blev blötast det här åker liksom förra.
(null)

Vi samlades alla efrer ännu fler åk på Tyrol för lite "vätskepaus"

Vi var kvar till strax innan de stängde. Därefter var vi alla trötta o vi stupade i säng när vi kom tillbaka till hotellet.

Fredag morgon ställde vi klockan för att hinna äta frukost innan det var dags att bege oss till Kviberg och Tims handbollsmatch. Tim gjorde ett grymt bra jobb på planen, men tyvärr förlorade de matchen mot SKI IL, som är ett av Norges bästa 03 lag.
(null)

Efter matchen sökte vi på nätet efter Göteborgs bästa glassbar. Vi fick upp ett alternativ som låg i Haga. Ca 2-3 km från hotellet. Så vi tog en promenad dit.
Vi passade Linnéparken.

Glassarna här kan ha varit något av det godaste glassar vi ätit. Helt klart värt den långa promenaden.

På väg tillbaka till hotellet gick vi och tittade i lite butiker i Haga. Gissa vad jag köpte 🙈🙈 Två pepparkaksformar, kanske länge till jul, men jag tyckte verkligen om dem.
(null)

Tillbaka till Hotellet hann vi med en AperolSpritz Spritz innan vi gick och såg KSK p 05 match, vilken dem vann. 🎉
Sedan gick vi till Lekparken en stund så Alva fick leka av sig.

Kvällens middag intogs på Hotellet, vilket var både gott och skönt då vi alla var trötta.
(null)

Själv somnade jag efter middagen före både Alva och Andreas, jag var verkligen så trött.
I lördags tig vi det lugnt på morgonen vaknade i lugn o ro och gick därefter för o äta frukost. Efter frukosten packade vi ihop oss, checkade ut o bagav oss hemåt.
Lite stressade i bilen för att hinna hem till fotbollen. Vi hann hem med ca fem minuter till godo.
Tina, Jonas, Tommy o Helena kom över o såg på fotbollen med oss.
(null)

Torpet hela dan och lite kalas på det.

Idag var det blå himmel, varmt o skönt ute igen så då beslutade vi oss för att ta en dag på torpet med lite sol o bad.
Hanna och Nikki åkte med oss ned. När vi kom ner blåste det så kallt vid sjön att det knappt gick att vara där. Vi satte oss en bit upp o där var skönt.
Nikki blev snabbt trött, så de blev inte långvariga. Kvar blev jag och Alva men det är också väldigt mysigt.
(null)

När Hanna och Nikki åkt var det som om vinden gav upp. Det slutade blåsa, solen värmde ordentligt och vi kunde mysa på bryggan. Däremot var det bara 19 grader i vattnet idag så det var inte jätteskönt att bada, även om bi doppade oss.

När vi satt på bryggan tittade vi på Tims match. De förlorade en vann och vann en. Nu har de tre vinster och en förlust so far i Partille Cup.

Till middag blev det sallad från Peppino då vi snart skulle ge oss iväg igen. Kalas för Linnéa som fyllt år väntade. De bjöd på kaffe och tårta, men vi blev inte kvar jättlänge då vi behövde gå hem för att packa och natta Alva.
(null)

Inser att det blir tusen bilder på Alva, men hon ställer mer än gärna upp på foto, till skillnad från övriga familjen som håller sig undan när det dyker upp en kamera.
När vi packat klart gick vi en sväng förbi Berit o Rolf. Nu är det snart dags för sängen. 07:01 går tåget imorgon från Kungsängen till Stockholm Södra. Därefter går tåget mot Göteborg 08:13.
Alva längtar nog mest av alla, hon har varit så uppspelt idag. Så Christopher förstås, han tycker det ska bli nice att få lite egentid hemma.

Handbollsmatch o fotbollsmatch idag

I morse tog vi sovmorgon igen jag o Alva. Vaknade i lugn o ro och låg sedan kvar i sängen bara för att vi kunde och såg på TV. Tror inte vi åt frukost förrän ca 10:30 LYX! Alva älskar precis som jag att få ligga kvar i sängen o bara mysa.
På dagen tog vi en tur till Kungsängen och hämtade ut nästa bakboxen junior som hade kommit. Så snart vankas mer bak.
(null)

Dockorna och dockvagnen följde med upp till centrum. Innan vi åkte hem var vi förbi farmor o farfar en sväng.

När vi var hos Berit o Rolf såg vi slutet på Tims match som en snäll förälder sände via Facebook. Det var matchen mot Moskva som de vann. Idag har killarna spelat två matcher och vunnit båda. Så roligt!

Att Sverige spelade åttondelsfinal idag har väl knappast undgått någon. Den såg vi såklart på och Sverige vann!!! Så på lördag spelar de kvartsfinal mot England. Får se om vi hinner hem till den.
Jag som i vanliga fall bara ser på handboll och ibland hockey har tittat på fotbollen detta VM och på riktigt dragits med.
(null)

Imorgon är det onsdag och det verkar som om vädret ska bli bättre. Då får vi kanske passa på att ta oss till torpet. Sedan ska vi packa och gratta Linnea som fyllt år.
Snart dags att sov
Natti

En skön semesterdag i skogen samt bak med Alva

I morse fick vi ställa klockan här hemma då Tim skulle vara i Bålsta klockan nio för att tillsammans med handbollslaget åka ner till Göteborg för att spela Partille Cup. Det är tredje året killarna åker, de börjar bli rutinerade.
(null)

Hemma igen var det tänkt att jag och Hanna skulle hitta på något med tjejerna, men då Hanna inte mådde så bra så tog jag med mig Alva och Nikki till skogen för att plocka lite blåbär. Det var så rofyllt att vara i skogen, höra fåglarna kvittra och känna lugnet av skogen. Alva tror jag också njöt.

Det blev inte jättemycket blåbär, men nästan 0,5 liter iaf. Det räcker säkert till en blåbärspaj senare i veckan.

Nikki var trött när vi kommit hem och ätit lunch så hon somnade i soffan. Då ville Alva baka. Det blev att vi gjorde tre olika sorter chokladbollar. En som vi doppade i mjölkchoklad och sedan rullade i hasselnötter. En med dumlegömma inuti och en hallon lakrits variant. Gott och roligt! Recept till chokladbollarna och ingredienser kom från bakboxen junior. Mycket uppskattad box.
Jag har en till som ligger och väntar på posen tror vi ska ta oss förbi där i veckan så kan vi baka mer tillsammans.

Nu blev klockan alldeles för mycket så här är det dags att sova. Imorgon väntar ytterligare en helt oplanerad dag. Jag älskar denna semester 💕

Helgen efter en vecka semester

Vi har haft en händelserik helg och det känns som om vi har gjort ganska mycket. I fredags var vi till Tina, Jonas, Emelie och Lovisa. Emelie åker tillbaka till Singapore på måndag, så man får passa på att försöka umgås när hon är här. Vi åt färska räkor från "räkbilen" till middag. Så himla gott var det.
(null)

Tror alla provade på pingisbordet. Det var skoj.

Kusinerna samlade 💕💕 KANSKE planerades en Singapore resa under hösten för mina stora barn.

Ett tag verkade det som om vi var på väg till Golden Hits. Men istället blev det dans spel, vilket vi troligtvis var glada för på lördagmorgon.
(null)

Lördagen ägnade jag och Andreas till att stor rensa förrådet. Tre fyllda bilar lastade med skräp vi samlat på oss åkte till tippen. Nu får jag tom in vagnen utan att det känns knökfullt. 😃 Ett jobb som vi borde tagit itu med för länge sedan, men bättre sent än aldrig.

Innan middagen hann vi med en promenad i spåret. Där fick vi smaka både på smultron och blåbär samt se ett rådjur med sitt Kid. En riktig naturupplevelse blev det. 😉

Till kvällen blev det ett riktigt gott rödvin, ett hett tips att prova.
(null)

Idag söndag har vi varit runt och handlat lite som Tim behöver till Partille cup. Han åker tåget ner till Göteborg imorgon.
Jag har hunnit plugga lite på eftermiddagen.
Middagen bestod av så goda högrevsburgare med karamelliserad lök och sötpotatisstrips. Ibland blir det enkla så gott.

Vi hann även med en promenad runt i Brunna på kvällen efter att Alva somnat.
Imorgon ska jag upp i tid då Tim ska lämnas i Bålsta vid nio-tiden. Men därefter väntar en ännu oplanerad dag. Andreas har fyra dagar kvar att jobba, därefter har även han semester. 💕💕