Det blir inte alltid som man tänkt

I morse efter att vi ätit frukost packade jag, Tim och Alva in oss i bilen och åkte till Märsön, för att tillbringa några dagar tillsammans med Helena, Tommy och Tindra. När vi kom dit grillade vi lite korv till lunch och fikade innan vi begav oss ner till badet.
Jag och barnen badade, det var 25 grader i vattnet och riktigt skönt.
Helena ringde när vi var där och sa att hon upptäckt att septitanken var full och att det inte gick att beställa tömning till idag.
Så till barnens stora besvikelse fick vi packa ihop oss och åka hem efter badet.
Vi tog med oss maten hem och grillade tillsammans hemma istället.
Nu blir det till att sova hemma i min älskade säng och hoppas på fler timmars sömn än igår.

Endel nytt 😊

Vaknade av att det var igenmulet idag och tänkte att det passade ganska bra då jag tänkt ge mig iväg till Plantagen för att se om de sänkt priserna på dynor än. Men då vi ätit frukost sprack det upp på himlen och vi åkte till Torpet för bad, lunch och fika.
Hann bada en bra stund innan vi blev avbrutna av regn o åska.
Så då åkte vi till Barkarby. Nu var dynorna jag spanat på nedsatta till halva priset så då slog vi till.

Det blev verkligen så snyggt. Jag blir alldeles glad av dem. Det blev så snyggt.
De gamla hade möglat så det var hög tid att byta nu.

När Andreas kom hem från jobbet, hade han en present med till mig. ❤️
En garmin forerunner 735xt!! Jag har varit intresserad av en ett tag efter att Andreas skaffade en, men inte riktigt vetat vad jag velat ha. Provade den direkt och det känns så rätt. Blev alldeles förälskad i den.
Tänk vad han kan, min man.
Roligt att springa med den också. 😃❤️🏃

Semester

Är inne på min fjärde semestervecka av fem och har inte "hunnit" skriva något på drygt tre veckor. Här kommer en snabb sammanfattning av en underbar semester.
Göteborg bjöd på en massa trevlig, såklart många bra handbollsmatcher.

Vi var en heldag/kväll på Liseberg. Men bra väder och näst intill obefintliga köer. Kunde knappast bli bättre.

Aeroseum fick ett besök av oss. Det överträffade verkligen mina förväntningar. Där fanns något för alla.

En annan dag vart det ett besök på Universeum. Där fanns mycket intressant. Men personligen blev jag mest fascinerad av hajarna.

Hemma igen, har vi spenderat många fina dagar på torpet med massor av bad. Alla tom Andreas har badat.

Vi har besökt Stockholm/ Gamla stan, där vi strosade runt en dag och åt glass.

Förutom att vi badat vid torpet många varma dagar, har vi även njutit av solnedgången. 😍

Så ännu mer bad 😍😍

Som sagt en kort snabb resumé.
Vi har även gratulerat en massa födelsedagsbarn. Berit, Lovisa och Patrik har fyllt år, de har firats med tre härliga, roliga kalas.
Nu snart dags att sova, för imorgon när det av till Märsön för mig, Alva och Tim. Andreas är hemma i jobbat den här veckan och Christopher ville hänga kvar hemma. 😊

Göteborg

Ligger i sängen och väntar på att testen av familjen ska vakna, så man får gå och äta hotellfrukost. Passar på att skriva om gårdagen.
Vi vaknade tidigt igår för att åka hemifrån redan 06:45, Tim skulle lämnas till centralen klockan 8. Han skulle åka till Göteborg med laget. När vi lämnat av honom, köpt varsin kaffe, så startade vi vår resa ner mot Göteborg

Till lunch blev det köttbullssmörgåsar med rödbetssallad och kycklingsmörgåsar. Obligatorisk semesterstart.

Vi var också in och tittade när de tillverkade polkagrisar och köpte lite med oss.

Framme i Göteborg åkte vi först upp på Ramberget och tittade på utsikten.

Vi mötte upp Tim på Heden som kommit med laget.

Efter att stoppat lite mat i magen begav vi oss till Liseberg, för att sjunga allsång  Lotta på Liseberg.

Fick ett mess från Rolf, med bilder på oss från tevesoffan 😊

När vi gick hem, var det med väldigt trötta barn.
Ny dag och nya tag 💦

Lite blandat från helgen

Igår lördag hämtade vi hem Tim från sweden sport academy Handbollscamp. Tim har verkligen haft en jätterolig vecka, träffat nya kompisar och tränat en massa handboll.
En hungrig Tim var sugen på hamburgare när han kom hem, så det blev det såklart 😉

Vi hade hört från olika människor att det var oväder runt oss. Plötsligt gick det från nästan klarblå himmel, till kolsvart, så vi fotade himlen och satte oss på altanen för att beskåda ovädret. Men kom bara några få regndropparna och sedan var det över.

Nästa vecka åker Emelie tillbaka till Singapore, så vi träffade på att träffa henne med familj i lördagskväll. Jag slängde ihop en jordgubbspaj sim blev riktigt god.

Barnen grillade marsmellows.

Någon som verkligen kommer sakna Emelie när hon åker är Alva, hon tycker verkligen om henne. 💕

Idag söndag har vi handlat, packat, vart en sväng till Berit o Rolf och packat lite till. Just det vi hjälpte Mimmi flytta också i förmiddags. 😊
Imorgon måndag bär det av tidigt. Vi ska lämna Tim på centralen klockan 8:00 och därefter styr vi kosan mot Göteborg. Fem nätter på Hotell Liseberg heden och en massa handboll står bla på schemat. 😃😃😃

Semester!! ☀️💕

Igår jobbade jag sista dagen innan min semester. Och måste säga att jag älskar känslan av att veta att klockan inte måste ringa varje morgon de närmsta fem veckorna.
Jag och Helena firade in semestern igår med lite champagne, snacks och nattsudd. 😃😃

Att vakna upp i morse och inte ha något planerat, utan bara ta dagen som den kommer, kändes skönt.
Vi startade dagen med frukost på altanen jag och Alva.

Efter frukosten gick vi en sväng till Hanna och Nikki. Jag o Hanna tog en kaffe och "försökte" skvallra lite, medans tjejerna lekte.

Mitt på dagen åkte vi ner till mamma och pappa på torpet,där vi grillade korv, hoppade studsmatta etc 😉

På vägen hem blev det även ett stopp hos farmor o farfar innan vi åkte hem och mötte upp Andreas som går på semester idag!!💕💕

Hanna o Nikki kom ner o lekte en stund efter middagen. Båda tjejerna var plaskblöta efter rolig vattenlek.

Jag och Andreas hamnade en stund hos My o Krister  efter att Alva somnat. Trevligt som alltid.
När jag kom hem höll jag på att tappa hakan då Christopher stängt av datorn och satt o plugga. ❤️❤️❤️ Inte för att vi sagt ett ord om det då det är sommarlov, utan för att han vill. 😍

Nu ska jag sova. Imorgon ska vi hämta hem Tim som varit på handbollsläger sedan i måndags. Hjälp! Vad jag saknar honom nu!!! 💕😃