Kvällens löpning

Efter att jag jobbat och varit i skolan på min första engelska lektion gav jag mig ut på en löprunda. Sist jag sprang (i söndags) fick jag stanna då jag fick ont i benhinnorna. Nu har det inte känts något alls sista dagarna och ville springa ett kort pass innan Midnattsloppet på lördag. Å det kändes så bra!! 😃
Absolut inga kanontider, men det var heller inte det som var tanken med passet. Men hela rundan kändes så där himla bra, när allt bara rullar på och kroppen nästan glömmer bort att man är ute o springer. 😃❤️
På rundan såg jag en näbbmus, en rådjur som sprang över vägen strax framför näsan på mig, samt en räv som sprang bredvid mig en stund men på ängen 2 meter ifrån. (Undrar om han ville leka?)

Nu hoppas jag att samma känsla infinner sig på Midnattsloppet på lördag.

Så är jag igång med skolan!

Japp!! Nu är jag igång. I höst ska jag plugga matte och engelska. Jag kommer jobba som vanligt måndag till torsdag och kommer plugga matte på tisdagar och onsdagar i Kista sedan engelska i Kungsängen på torsdagar. Lägg till en massa läxor och hemstudier som krävs så kan du gissa vad jag kommer ägna mig åt i höst. 😉
Men jag har redan haft mina tre första lektioner och det är verkligen roligt.
Det kommer vara tufft, men det kommer gå bra.

Måste även få lägga ut en bild på de fina blommorna jag fick av Andreas igår.
I måndags hamnade vi i lite diskussioner ang prioretingar. Man kan säga att det blixtrade här hemma, det händer inte ofta men det händer.
Ser det som hans sett att "plåstra om" 💕

Barn med särskilda behov

Jag tycker inte om när folk skriver kryptiska saker, som man inte riktigt förstår.
Men nu gör jag det nog själv.
Jag längtar efter den dag då mina barn med särskilda behov kan få samma respekt och bemötande som andra barn.
Vet inte om den dagen någonsin kommer, men det gör ont att det ska vara på det här viset.
Jag har världens finaste ungar, som gör allt de kan för att passa in och få mötas med respekt.
Älskar er mina barn!
❤️❤️❤️❤️

Lämna napparna till kattungarna på Skansen

I onsdags fyllde Alva tre. Vi har under en tid pratat om att när man fyller tre år så slutar man med napp.
Hela dagen på födelsedagen var hon utan napp och i torsdags somnade hon tom utan napp (hon frågade inte ens efter den när hon vaknade på natten) . Då bestämde vi oss imorse (fresg), att åka till Skansen och lämna napparna till kattungarna.

Vi förklarade flera gånger vad det innebär att kasta napparna. Men hon har verkligen blivit, hon skulle nu ge sina nappar till kattungarna.

Därefter fällde en "vanlig" dag på ett fint Skansen.

Har man lämnat nappar på Skansen, då ska man såklart få något fint. Alva valde en Pinky Paj ballong

Till middag blev det färska räkor från fiskbilen som var så gott och precis när vi ätit klart kom Isabelle förbi och stannar till imorgon. Nu är alla samlade och jag mår som allra bäst.

Andreas och Alvas födelsedagar

Här har vi tydligen haft fullt upp under veckan. Men i alla fall har både Andreas och Alva fyllt år ❤️
Andreas fyllde i tisdags. Självklart "väcktes" han med sång och presenter.

Från familjen fick han energidryck, en flaska rött, en flaska whiskey, foam roller samt en parfym.

Därefter väntade mest förberedelser inför morgondagen.
Då det var dags för Alvas 3-års dag, samt kalas för de tu.

Alva var också nöjd över att bli gratulerad på morgonen med sång och paket.

Hon fick en barnmatstol till dockorna, nappflaska och blöjor till dockorna, kläder samt en nattflaska från familjen.

På kvällen kom våran fina släktingar och vänner på middag. Vi bjöd på grillad fläskfilé och majskolvar med potatishalvor i ugn, o sötpotatis, sallad, sås och till därefter blåbärscheescake samt ost & kex. Massor med fina presenter fick båda två och en trevlig kväll fick vi nog alla. ❤️

Shoppat födelsedagspresenter

Imorgon fyller Andreas år och på onsdag fyller Alva. Så idag åkte jag och Christopher iväg och köpte födelsedagspresenter. Inga bilder kommer därifrån då jag inte vill avslöja vart vi varit.
😉
Efter middagen så regnade det och var soligt om vart annat och vi såg regnbågen flera gånger.  Vi åkte till torpet och hämtade hem Tim. Han cyklade dit imorse och har sedan vart där hela dagen med mormor, morfar och kusinerna Ebba o Pontus.

På vägen hem var det en "Bambi" som hoppade framför bilen precis.

Innan vi åkte hem åkte vi förbi farmor i farfar en stund.
Men det blev just en liten stund då Tim var trött och Alva övertrött. Ingen visste riktigt hur man skulle klara av att bete sig så vi vände snart hemåt igen.

Wenngarns slott, Mariefred m.m

I torsdags åkte jag och barnen med Helena och Tindra till Wenngarns slott, åt lunch och strosa omkring.
Såå vackert, vilken miljö. Hit blir det absolut fler gånger.

I fredags åkte jag och barnen till Hanna o Rickards landställe i Mariefred. Vilken idyll.
Hanna har visat bilder och berättat om stugan, men jag hade inte föreställt mig att det var så fint som det var.

Det var härligt sommarväder även idag, så vi tog badväskan och begav oss till vattnet. De minsta barnen fick skjuts av Rickard på flakmoppe. Poppis.

Christopher kastade pil och grävde lite. Tim hängde med Rickard som jobbade med grävmaskin och Alva o Nikki hoppade studsmatta o sprang runt o lekte. Vi dröjde oss kvar en stund på em, hade ingen riktig lust att rulla hemåt då alla roade sig så bra.

På kvällen hamnade vi hos My o Krister. Cathrine o Jimmy samt Ted o Helene var också där. Det var trevligt o vi dröjde oss kvar läänge. Andreas gick vid 02 och jag strax före 04.
Det gjorde att vi var lite för trötta i lördags och inte fick särskilt mycket vettigt gjort.

Idag söndag kom Isabelle o William hem för i gratulera Andeas o Alva på deras kommande födelsedagar. Andreas fick en snygg tröja från Michael Kors och Alva fick en såå fin klänning samt diadem. Hon verkligen älskade den och ville inte klä av den när hon skulle sova.
-Den är så fin att jag aldrig behöver ta av den.

Även mamma o pappa kom förbi. De hade 5 liter!!! blåbär med sig. Tusen tack för det. 😃🎉😃🎉
Vi grillade och åt middag tillsammans allihop.

Imorgon börjar vår sista semestervecka o så fyller både Andreas o Alva år under veckan. ❤️❤️