En skön semesterdag i skogen samt bak med Alva

I morse fick vi ställa klockan här hemma då Tim skulle vara i Bålsta klockan nio för att tillsammans med handbollslaget åka ner till Göteborg för att spela Partille Cup. Det är tredje året killarna åker, de börjar bli rutinerade. 
(null)

Hemma igen var det tänkt att jag och Hanna skulle hitta på något med tjejerna, men då Hanna inte mådde så bra så tog jag med mig Alva och Nikki till skogen för att plocka lite blåbär. Det var så rofyllt att vara i skogen, höra fåglarna kvittra och känna lugnet av skogen. Alva tror jag också njöt. 
(null)

(null)

(null)

(null)

Det blev inte jättemycket blåbär, men nästan 0,5 liter iaf. Det räcker säkert till en blåbärspaj senare i veckan.
(null)

Nikki var trött när vi kommit hem och ätit lunch så hon somnade i soffan. Då ville Alva baka. Det blev att vi gjorde tre olika sorter chokladbollar. En som vi doppade i mjölkchoklad och sedan rullade i hasselnötter. En med dumlegömma inuti och en hallon lakrits variant. Gott och roligt! Recept till chokladbollarna och ingredienser kom från bakboxen junior. Mycket uppskattad box. 
Jag har en till som ligger och väntar på posen tror vi ska ta oss förbi där i veckan så kan vi baka mer tillsammans. 
(null)

(null)

(null)

Nu blev klockan alldeles för mycket så här är det dags att sova. Imorgon väntar ytterligare en helt oplanerad dag. Jag älskar denna semester 💕

Postat av Mie

Så kul med bakbox. Tror det finns boxar för alla mer eller mindre nu. :)
Gott med blåbär. Har inte varit ut än men nu blir jag ju sugen.
Hälsa alla! <3

Svar: De hälsar tillbaka 😃
Catrine Birkenstedt

Datum: 2018-07-03 | Tid: 21:37:07
Blogg: http://https://miesliv.wordpress.com/



Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!