Så från ingenstans kommer jag tillbaka

Helt galet vad här händer grejer, jag har kommit tillbaka till livet efter min hemska kroniska migrän som höll i sig nästan ett år. Nu med underhållande mediciner och Botox var tionde vecka håller jag mig på benen bättre o bättre.  Jag har sagt upp mig från jobbet på Norrboda förskola och jobbar nu mina två sista veckor innan jag tar semester. Därefter startar jag upp min egna verksamhet med pedagogisk omsorg. Ser fram emot det otroligt mycket. Även om jag trivs på mitt jobb idag, så är barngrupperna av idag på förskolan helt galet för stora tycker jag och det kan jag inte stå för längre känner jag. Därför ska jag nu i augusti starta pedagogisk omsorg och samarbeta med Lotta en gammal kollega till mig. Jag bara vet att det kommer bli så bra. Här en bild på när vi förbereder med hyllor i vardagsrummet för att få plats med leksaker och material inför höstens verksamhet.
(null)

Sedan tog Christopher studenten i Tisdags. Jag är verkligen stolt över honom. Han som hade det så tufft i grundskolan, började två veckor på sjömansgymnasiet innan han bytte till naturvetenskap på Fridegårdsgymnasiet. Han har verkligen kämpat och pluggat massor under dessa tre år och nu har han då tagit studenten. Galet! Det firades såklart med skål, middag, tårta och härliga vänner i tisdags. Grattis igen Christopher, du är så bra. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Så till det senaste. Igår kväll träffade vi våra härliga vänner som flyttade från gården till Norrboda förra sommaren. Vi sågs först hos My, Krister och Emma där vi blev bjudna på en god förrätt och champagne sedan fortsatte vi vidare allihop till Jonas, Denise, Klara och Lovisa för middag, vin, skratt och samtal. Tiden rusade iväg och snart var klockan ett på natten och vi tog en promenad hem till Brunna. Det måste vi snart göra om igen. 
(null)
Trötta idag, men vi tog oss i alla fall ner till torpet för ett bad. 28-29 grader har det varit idag, så ett bad var så skönt. 
(null)
Vi var även förbi Bella och William på lite korv och bröd till lunch. William har just grävt klart gripen till deras grop. Vilket jobb han gjort, verkligen slitit och i den här värmen dessutom. 
(null)
Nu ska vi gå och sova. Ny arbetsvecka imorgon och kanske ses vi här snart igen. 

Postat av Ewa

Vad roligt att du är tillbaka igen! Har saknat din blogg. Lycka till med din nya verksamhet,kommer gå så bra!

Svar: Tack, snälla!! 😃
Catrine Birkenstedt

Datum: 2018-07-02 | Tid: 00:12:32



Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!