Midsommarafton och midsommardagen

Igår firade vi midsommarafton med ett typiskt midsommarväder. Hur kan det just på midsommar oftast växla så snabbt i vädret. Ena sekunden regn andra strålande sol från klarblå himmel. Så även i år. 
Efter att ha fixat och stökat hemma med hjälp från hela familjen åkte vi ner till midsommarstången där vi dansade, fikade och umgicks.
(null)

(null)

(null)

Hemma igen var det full rulle i köket. Vi hade knytis och det blev så mycket mat på buffébordet att allt knappt fick plats. 
(null)

(null)

Efter maten spelade vi kubb. Killarna mot tjejerna. 1-1 blev det. Emelie, barnens kusin är här från Singapore och här är en så fin bild tycker jag på Emelie o Isabelle. 
(null)

Till dessert åt vi en god marängtårta och vit chokladkräm. 
(null)

(null)

När jag jobbade min sista dag på Norrboda förskola fick jag ingredienser till AperolSpritz numer omdöpt till Ankis drink. Tror kanske det blir min nya favoritdrink. Så god!
(null)

Barnen grillade marsmellows. Det hör liksom till 😉
(null)

(null)

Tack alla inblandade för en fantastisk midsommarafton. Så lyckat! 😃💕🇸🇪
Idag - midsommardagen sov vi alla i familjen länge. T.o.m. Alva, henne fick vi väcka 10:30 
Det blev en lugn dag efter att vi städat undan från gårdagen. 
Vi var hem till Berit o Rolf på eftermiddagen. Inte alltid lätt att få tiden till att räcka till att träffas så ofta som man skulle önska, men nu har jag semester så då hoppas jag ha mer tid över. 
Middagen bestod av resten från gårdagen och därefter lite kaffe och en varsin AperolSpritz.
(null)

(null)

Nu laddar vi inför fotbollsVM. Tyskland-Sverige 👏🏻🇸🇪👏🏻👏🏻🇸🇪




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!