Pensionsspar, som jag trodde var det tråkigaste som fanns

Idag har vi äntligen tagit tag i en "surdeg" som jag tänkt ta tag i sedan januari FÖRRA året. Både jag och Andreas har nämligen sparat i ett traditionellt pensionsspar i ganska många år, förra året bestämde vi oss för att byta det sparandet till något mer förmånligt. Men vi har båda tyckt det varit både svårt och tråååkigt. För att inte tala om det där orange kuvertet man får ibland.


Men så för en liten tid sedan inträffade det som var början till att vi äntligen fick tummen ur. Handelsbanken hörde av sig och frågade om vi var intresserade av att komma på en informationsträff i just pensionssparande. Ja, ja tänkte vi, det är väl lika bra. Och där började faktiskt endel frågetecken rätas ut. Fortfarande svårt, men kanske började jag greppa. 
Vi gav Handelsbanken fullmakter att försöka få reda på vilka olika pensionspengar vi har. Och idag var vi dit igen.
Och nu ska jag säga det jag ALDRIG trodde jag skulle säga. Jag börjar förstå hur det fungerar och jag tror på riktigt jag kommer tycka det är roligt att ha koll. 
Just nu går en reklamfilm på teve som visar hur tråkigt det är att få information om pensionssparandet som Swedbank ligger bakom. Och jag måste säga att den bilden stämmer INTE in på Hamdelsbanken. De har lyckats först få mig att förstå, sedan få mig att öka pensionssparandet och de har lyckats få mig tycka att det här verkar roligt, något jag vill lära mig mer om.
Vi blev tom bjudna på en god kopp kaffe med en pensionspyramid på toppen. Det kallar jag service och omtanke.

Tack bästa Alfons på Handelsbanken i Kungsängen för att du lyckats med det jag trodde var omöjligt. 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!