Påskafton och påskdagen

Igår var det påskafton och barnen letade efter sina påskägg i vanlig ordning efter att påskharen varit här och gömt dem. 🐰 Tänk att jag tycker de blir lika tokiga när det kommer till att leta påskägg idag, som för tio år sedan. 😉 Härligt! 

Vi ägnade sedan påskafton till att handla, städa, planera och laga middag inför kvällen. Det fantastiska vårvädret gjorde så vi i alla fall kunde äta lunch på baksidan. Våren och sommaren! ☀️ Jag bara älskart 

Till middagen kom Tina, Jonas, Lovisa och Tommy, Helena och Tindra över. 
Vi bjöd på grillat och potatisgratäng med två såser och sallad. Gott!! Om jag får säga det själv. 




Då jag fyller år på tisdag blev jag också uppvaktad med fina presenter. Blev verkligen såå nöjd. Tack, tack snälla 😃👏😍

Påskdagen idag, vi sov lite längre då man ställde om klockan till sommartid inatt. Men efter frukosten blev det en tur i spåret. Fick sällskap av Andreas idag. Passet kändes sjukt tungt idag, antagligen pga gårdagens vin-intag 🙃
Även om jag inte drack särskilt mycket, så märktes det såklart på dagsformen. Fick iaf till ett 12 km pass. Med 2,5 km uppvärmning, sedan fartökning 1km X 7st med 45s vila emellan till sist 2km nedjogg. Även om passet kändes tungt, så var jag nöjd efteråt att jag sprang. 


Till middag idag blev det färska räkor, rökta räkor och lax med tillbehör 😜 Lika gott som alltid 💕🍤


Vi avslutade påskdagen med att se på film. Ikväll blev det the martian. Lite lång och lite snarlik många andra filmer, men endå helt okej. 

Måndag imorgon, men vi är alla lediga eftersom det är annandag påsk, tack för det! Känns lyx ❤️




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!