Städat ut julen

Senast igår sa jag till Hanna att jag inte är redo att städa ut julen än på några dagar. Den får nog stå kvar till slutet på veckan som kommer iaf. Tycker det är såå mysigt. Och Ja! Det tycker jag, men idag när jag bestämde mig för att göra en kraftansträngning och städa, kändes det som om det var tomtar överallt. Höll på att bli tokig. Så när Andreas var ute och sprang, började jag samla ihop alla tomtar och lägga ner i lådorna. Granen åkte med av bara farten, men stjärnor och stakar i fönstren de får hänga med ett tag till. 
När han sedan kom hem från löprundan fick han hjälpa mig bära ut allt till förrådet. 
Alva hjälpte också till så gott hon kunde. 

Lillebror Patrik, Charlotte och barnen kom på en kaffe mitt på dagen. Det var alldeles för länge sedan vi sågs. Men kul att de kom förbi idag. 

Tim som spelat cup i helgen, kom hem med guldmedalj från A- slutspel. Glad, stolt men ganska trött Tim som kom hem vid middagstid. 



Efter middagen begav jag mig till gymmet för att köra ett pass. Det var väldigt lugnt på gymmet idag. Knappt några alls där. 

Hemma igen, kraschade vi och åt upp pepparkakshuset. Så nu får julen vara över för dem här gången. Jag älskar verkligen julen, jag vill ha jul hela december och gärna redan från november, men nu när jag städat bort den känns allt så luftigt. Älskar den känslan lika mycket. 😊




Imorgon jobbar Andreas igen, men jag har ledigt några dagar till. Ska passa på att njuta av att få tid med barnen till dess. 💕




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!