Helgen med kalas, handboll och annat

I fredags var jag och Alva hemma och gottade oss hela dagen. Alva ville prova på att sy, så det gjorde vi, men det är inte plättlätt när man är två år. Sedan var vi på Coop och hann även med en tur till barnens farmor o farfar (bästa svärföräldrarna 💕)

Till middag blev det Sirlion Steak med rostade rotsaker, bea och Andreas pepparsås 😜


På kvällen hamnade vi i soffan framför en film, som jag inte hade några som helst förväntningar på, men den var riktigt bra faktiskt. Be wild med Reese Witherspoon 

Lördagen kom och Alva var doktor Alva hela dagen. Alla har varit sjuka mamma, pappa, syskon, nallar, dockor ingen kom undan. 😉



Tim spelade två hemmamatcher idag. De förlorade den första och vann den andra. Jag såg den andra matchen. Tim gjorde två mål, han har verkligen blivit duktig. Roligt att se hans utveckling. 

Vi åkte en sväng till Mall of Scandinavia efter matchen och köpte lite presentkort till födelsedagsjubilarerna efter matcherna. Hann även med en kaffe hos Berit och Rolf innan vi åkte hem och svidade om.
I lördagskväll var vi bjudna till familjen Lööw Åberg för att gratulera Jonas som fyllde år 27/12, Marie som fyllde år 2/1 samt deras Anthon som fyller idag 17/1.
En fantastiskt trevlig kväll hos fina vänner. Det bjöds på god mat och dryck och roliga "musiktävlingar". Vi hade en mycket trevlig kväll med många samtal och goa skratt. Imponerad blev jag också av Anthons vänner. Vilket härligt gäng, trevliga hela "bunten" och de bjuder verkligen på sig själva. 
Tack snälla att vi fick komma och fira tillsammans med er. 💕



Idag söndag har jag varit inne och fått endel tråk gjort, städat lite och tvättat. Lagat god middag som blev baconinlindad kycklingfilé med hasselbackspotatis, bea och svampsås. Jag gjorde en fantastiskt god svampsås som jag blev stolt över. 
Jag har även hunnit ut i backen och lekt i snön med Alva. Hanna och Nikki kom också ut och gjorde oss sällskap en stund. 
Jag älskar vintern nu när snön har kommit. Vi hade madrassen med oss ut som vi kunde åka båda två på, så kul. 😃









Nu är det dags att sova, ny vecka att ta itu med imorgon. Får se vad den har att erbjuda. Andreas har fått feber idag, har han fått Bellas influensa?? Tim har fått vrålont i ett knä. Går det över eller behöver han till doktorn??? Hoppas veckan blir bättre än det tyckas än så länge.
En annan viktig sak som jag glömde skriva om. Min älskade mormor fick reda på att hon hade cancer strax innan jul. I måndags opererade hon bort en 12!!! Kilos tumör. Jag vågade inte ringa och fråga hur hon mådde förrän i fredags och blev så glad och lättad att hon mår efter omständigheterna bra. ❤️❤️❤️❤️

Postat av Ewa

Åh, musiktävlingarna skulle jag velat varit med på! Men hade lovat att vara barnvakt till Stella. Var kul det med.

Svar: Jag tänkte på dig då 😃
Catrine Birkenstedt

Datum: 2016-01-17 | Tid: 23:46:52



Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!