Gott Nytt 2016

Nu har 2015 lidigt mot sitt slut och 2016 tagit vid! Gott Nytt År måste man få lov att säga då. 
Igår på Nyårsafton firade jag och Andreas också att vi varit förlovade i 22år. Men hallå 22 år!!! Det är på riktigt Länge 😊💕 Älskar honom ändå bara mer och mer. 😘 Vi passade därför på att skåla i lite god Champange innan våra gäster kom. Tillsammans med champagnen slank det ner några goda sushibitar. 




Vi dukade och fixade innan Tina, Jonas och Lovisa kom vid tre-tiden. Både vi och dom tycker om att laga god mat och därför är det extra roligt att göra det tillsammans, vi hade tidigare under veckan planerat på ett ungefär vad det skulle bli och jag kan lova att det blev supergott. 😜
Förrätt 1: som igentligen var helt oplanerad bestod av Ostron och champagne. Aldrig förr har jag smakat ostron och jag kan knappt säga att jag gjort det än, för den slank ner utan att jag vågade tugga på den 😝

Förrätt 2: Blinier med löjrom, Smetana, rödlök. Sååå gott. 

Förrätt 3: Pilgrimsmussla med asiatisk sallad. 

Förrätt 4: Sparrispannacotta med flamberade räkor. Riktigt gott det med. De flamberade räkorna gifte sig med pannacottan. 👍 Roligt också med flambering 🔥



Sista förrätten var en avocadocreme, som serverades med löjrom och rödlök. Mums

Till varmrätt åt vi Oxfilé och potatiskaka, med gräddstuvad savoykål, smörstekta kantareller, hemslagen bearnaisesås och Jonas pepparsås. 
Behöver jag ens säga att det var gott. Helt otroligt smartigt. 

Till varmrätten drack vi ett Amaronevin

Efter all mat vi petat i oss behövde vi få lite friskluft. Så det blev en liten promenad. 



Sist men inte minst var det så dags för dessert. Tre fina desserter blev det här. 😉 # Créme brule # Chokladdroppar med chokladmousse och vitchokladmousse och # Citroncheescake med flädergele, sorbee och citroncest. 

Efter att vi ätit kom Jonas, Marie och Edvin över och därefter Lotta och Micke. Det blev många skratt som alltid och en fantastiskt trevlig nyårsafton. Tack alla som var med och firade med oss 💕💕



En sak som gjorde mig väldigt glad och varm i hjärtat var att Christopher följde med Oscar hem till Simon där de firade in de nya året tillsammans med några "gamla" klasskompisarna. 😃 Så fina ungdomar och jag är så glad att han haft just dom som klasskamrater genom grundskolan. 💕.
Idag har varit en lugn dag, vi har diskat och städat undan. Vid 15- tiden åkte vi och lämnade Tim i Stäket där han sedan skulle fortsätta vidare mot Finspång och Aluceumcup. Han kommer hem igen på söndag. Det är första gången han åker på övernattningscup utan oss. Hoppas det kommer gå bra. Han var rätt pirrig innan.  (Här bilderna är tagna av de vuxna som är med på plats) 



Efter att vi lämnat av honom hämtade vi Isabelle och William från Vikingline terminalen.  De har firat in de nya året tillsammans med kompisarna på en kryssning. 🎉 (Den här bilden fick jag efter att jag bad om den från William)

Så nu är första dagen på 2016 snart slut och jag tackar för mig och säger GodNatt 💤






Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!