Läkarbesök med Tim för en remiss

För några veckor sedan bokade jag en tid på vårdcentralen för Tim. I telefonen när jag bokade tiden var jag väldigt tydlig med att det inte var något akut, utan att vi behövde hjälp med en remiss för hans skräddarknuta. 
Jag fick tid samma dag och blev väldigt chockad. 
När vi kom dit fick vi höra att det var ingenting som den läkaren då kunde hjälpa oss med. Skriva remiss är ingenting man gör på en akuttid. SUCK!!  Det var ju precis det jag försökte förklara i telefon. Fick  iaf hjälp med att boka en ny tid och den tiden var idag. 


Vi var inne hos läkare några minuter och fick en massa - att tänka på tips- typ ha breda skor som inte trycker, avlasta med något plåster mellan tårna. Men det har vi redan gjort och mer därtill. Men han har ont, det är ofta ilsket rött och det blir sår hela tiden mellan tårna. 
Nu skrev hon iaf en remiss till ortopeden på Astrid Lindgrens barnsjukhus. Får se vad dom säger sedan om det är något man kan hjälpa honom med. 

Han har sådana här skräddarknutor på båda fötterna, med det är bara på högerfoten som det ställer till problem. 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!