Helgen är över! Men när ska flunsan vara över?

Alltså, börjar på riktigt bli less på den här flunsan och tycker så synd om Alva. Nu har hon varit sjuk över en vecka och är inte frisk än. 😔 
I fredags var vi till vårdcentralen då hon haft feber sedan förra söndagen, blev bättre i torsdags och sedan sämre igen i fredags. Läkaren tittade på henne och sa att hon har en övre luftvägsinlammation och troligtvis influensa, irriterad i örat men ännu inte öroninflammation. Vi ska öka hennes astmamedicin samt ge nässpray, alvedon, mycket vätska och vila. Sedan "sjukskrev" hon Alva kommande vecka då hon trodde de här kunde dra ut på tiden. Imorgon får jag jobba, men sedan är det nog dessvärre så att jag behöver ta resten av veckan. 😔 Längtar så efter att allt de här är över. Får se hur natten blir för just nu kan skrutt inte ligga ner o sova utan sitter och sover i min famn. Nästan säker på att det är en öroninflammation också nu. 


Lite roligt har vi ändå hunnit med under helgen. Jag har varit till Tea och fått fransarna påfyllda. Såå snyggt! ❤️

Därefter var det match i Ekhammarhallen. Andreas spelade med A-laget. En otroligt bra match som var rolig att få se på då vi fick barnvakt en stund. 


Läktaren i Ekhammarhallen var återigen fullsatt. 👍

Det var en viktig match för KSK då de spelade mot tvåan i serien - Djurgården. Men det blev ett riktigt snyggt resultat! 

Efter herrarna spelade Isabelle med damerna. Även dom vann!  30-19 Andreas såg den matchen, men jag åkte hem till Alva. 
Hemma igen fortsatte jag o Alva sitta i soffan då hon inte orkar något annat.


Lördag den 20 februari betyder ju också att Andreas syster Tina fyller år!!! Stort, stort Grattis 🎉💐❤️. Vi var bjudna dit på födelsedagsmiddag hela familjen. De andra gick dit och de hade trevligt fick jag höra och sent kom de hem. 😊
Jag köpte en vas till henne som jag har en likadan själv o tycker mycket om och fyllde den med tulpaner. 

Sedan blir det ju inte bättre än vad man gör det till. Tyckte först lite synd om mig själv som skulle få bli hemma. Men bestämde mig för att jag ändå ska äta gott. Så det blev oxfilé, potatisgratäng, bea o sallad. Gott! Men en sak som jag kom på var, att hur gott det än var, så smakar mat bättre när man har sällskap.

Efter middagen nattade jag Alva så dukade jag upp massa gott till mellon. 
Hanna tittade också förbi en liten stund efter mellon, så då slapp jag iaf vara själv hela kvällen. 

Idag lämnade jag återigen sjukstugan för en liten stund och åkte med Tim till Mall of Scandinavia. Han behövde köpa skal till sin mobil och nya hörlurar. Själv hittade jag lite fina kläder till Alva, samt lite saker på Kicks till mig, bla det här nagellacket som var otroligt snyggt. 

Resten av dagen har blandats av att Alva har försökt leka, men bara orkat korta stunder, med att hon har sovit. 
Jag längtar så tills hon får må riktigt bra igen. 



Nu hoppas jag på att vi iaf får lite sömn inatt, då hon har ordentligt ont i örat. Vi sitter i sängen just nu och hon sover ömsom vaknar och är ledsen o tar sig åt örat. Min lilla skatt. ❤️




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!