Fortsatt sjukstuga och avbokad läkartid

Alva är fortsatt sjuk, måste nästan vara flunsan hon fått. I förmiddags kändes det som om hon höll på att bli bättre, hade "bara" strax över 38 grader i temp och orkade leka lite. Men därefter steg tempen och innan hon gick till sängs för natten hade hon 39 grader igen. 😔 Lite oroad blir jag då hon inte vill äta något, men har iaf fått i henne en Festis, LITE glass och nyponsoppa. När pappa kom hem från jobbet blev han poppis en stund som "lagade" padden, då låg hon hos honom en stund och orkade titta på den lite. Annars har hon mest suttit i min famn hela dagen idag med. 

Jag fick hem en läkartid till en utredning som jag ska få göra. Fick tid redan nu på måndag klockan 13, kommer därefter för utredningen behöva vara borta från jobbet två timmar två gånger i veckan. Kände direkt att det knöt sig i magen. Redan på måndag!!! Det går inte. Jag har bara jobbat 3,5 dagar hittills under hela februari. Jag kan inte komma nu och säga att jag behöver vara borta än mer. Ringde och bad om att få flytta fram utredningen om det skulle gå. Hon jag pratade med trodde inte det skulle vara några problem. Så önskade jag att om det går få komma främst på en fredag, då jag är ledig fredagar.
Typiskt att ALLT måste komma samtidigt. Först var jag sjuk, sedan är Alva sjuk nu. 
Imorgon ska jag till läkaren med Tim för att få en remiss så han kan få hjälp att bli av med sin skräddarknuta. Christopher ska till St: Görans nästa vecka för att troligtvis få påbörja allergivaccination. Till det har vi också ett par BUP besök inbokade. 
Då undrar jag VARFÖR??? Varför måste allt komma samtidigt? 


Fick iaf en paus från "sjukstugan" när Andreas kom hem. Han tog över matlagningen och sjuka lilla Sessan och jag fick ge mig ut o springa. Känns forfarande tungt, men den där sköna känslan jag haft när jag springer kommer mer o mer tillbaka under löpturen. 😃 så även om det går långsamt än så kan jag ana "ljuset i tunneln" 

Imorgon blir det vab igen, men sedan ska jag jobba torsdag, då får Andreas ta över. 💕




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!