En vanlig lördag

Tog en lugn morgon och en lång frukost och därefter var det som om någon klubbat mig. Andreas gav sig ut och sprang och jag då? Vad gjorde jag? 
Somnade på soffan! Helt galet, så mycket som jag sovit, så trött jag varit de sista två veckorna, vet jag aldrig om jag varit förr. 😝

Tog mig i kragen och styrde upp dagen när Andreas kom hem igen. 
Vi åkte först en sväng till Barkarby, köpte lite middag till kvällen. Ikväll fick det bli färska räkor med gott bröd, aioli, sallad och ett chablis 💕
Köpte lite fina tulpaner och blåbärsris med oss hem som jag knöt om till två buketter, en som fick pryda vår hall och en till Andreas fina föräldrar. ❤️

Åkte över till dem med blommorna och lite fika. Vi provade nutellasemlor och wienersemlor. Svårt att säga vilken som var godast.
I den ena var nutella blandat i grädden det var ju väldigt sött, men sedan var mandelmassan utbytt mot vaniljkräm, vilket jag tyckte var gott. Men vet inte om jag tyckte den smakade semla 😉
Wienersemlan var god som... Wienerbröd, grädde och mandelmassan. Skulle jag välja och köpa igen är jag inte helt säker på vilken det skulle bli... Kanske nutellan eller nej kanske Wiener? Jag är inte säker faktiskt, men okej wienersemlan vinner, men det med lite, lite marginal 😝

Innan middagen målade jag naglarna. Lääänge sedan jag hade lite längd på naglarna så jag ville sätta färg på dem. Men det har jag helt plötsligt fått nu och då passar jag på att måla. 😃 Snyggt tycker jag. Det konstiga är att mina naglar som alltid varit mjuka och sköra, har helt plötsligt blivit starka... Undrar vad det beror på? Tycker inte jag ändrat på något direkt? 

Efter middagen var det dags för första deltävlingen till Melodifestivalen. Självklart bänkade vi oss framför teven, tittade, lyssnade och röstade. 

Vi han även med en film innan kudden ropade. A gift of miracles... Nu låter det väl som om jag tycker alla filmer är bra, för det har jag tyckt senaste kvällarna. Men den här var faktiskt väldigt fin, fick knipa tillbaka tårarna flera gånger. 😊

Men nu är det tack och god natt 💤
Kram 💕

Postat av Sarah

De e så fint me tulpaner :)

Svar: Verkligen! En av mina favoritblommor. 💕💐
Catrine Birkenstedt

Datum: 2016-02-07 | Tid: 00:51:59
Blogg: http://CheerSarah.devote.se



Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!