Drömde om marathon

Jag och Andreas är anmälda till Stockholm marathon i år.
Igår natt drömde jag att jag hade varit sjuk och därför inte skulle kunna springa marathon. 
Men samma dag som loppet skulle gå av stapeln, var jag inne i stan och skulle "provspringa" för att testa om jag höll. Sprang ca åtta km och bestämde mig ändå för att jag skulle springa loppet. 

Så jag rusade till start och starten hade just varit, men jag hade farten uppe och tänkte, att jag kunde springa ikapp de andra. 
När jag ska passera start, inser jag att jag inte har tidtagningschipet på mig och inser att jag vill inte springa marathon utan tidtagning. 
Skyndar mig att få fatt i chipet, men när jag är åter är där är det redan mörkt. 
Jag kanske kan springa ändå tänker jag för ser ju att de inte plockat ner tidtagningarna. Men vågar inte, för jag vet ju inte om jag kommer hitta banan. 

Då kommer precis "eftersläntrarna" från loppet in med stavar som de hade fått längst vägen när de inte orkade mer 😉 och berättade att loppet även skulle gå av stapeln nästa helg, så då kunde jag ju springa då istället. 

Knäpp dröm, men kanske inte konstigt.  Jag har tänkt mycket på att jag tyckt det vart tråkigt att jag missade winter run nu när jag varit sjuk och tänkt på de andra loppen jag är anmäld till och åter vill börja träna inför. 🏃💕







Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!