Det ständigt dåliga samvetet 😔

Först var jag hemma och sjuk i två veckor. Sedan hann jag jobba tre och en halv dag innan det var dags för Alva att bli dålig. 
Hämtade hem en magsjuk tjej i torsdags. Men hoppet kom att vi skulle klara av det innan helgen var över, i lördags mådde hon bra och vi var på handboll mm. 
Sedan natten mot söndag vaknar hon med hög feber. 
Sedan dess har hon haft hög feber. Idag måndag har hon sovit mest hela dagen. 



Hon vaknade till en stund mitt på dagen och ville spela spel. Men hon orkade bara en kort spelomgång, sedan ville hon ligga i soffan igen .



Så kommer man till det där samvetet. Jag tycker verkligen det känns asjobbigt!!!! 
Är man hemma med sjuka barn får man dåligt samvete mot jobbet och arbetskamraterna. Oh de gånger jag lyckas få någon annan som kan vabba, ja då får jag dåligt samvete för att jag inte tar hand om mina sjuka barn. 😔 
Den här gången känns det värre än någonsin och jag antar att det är för att jag själv varit sjuk nyss. 
Inte är det lätt inte. Försöker verkligen intala mig att hon är bara liten en gång. Det kommer bli bättre, men nu är det som det är. 



Postat av Hanna

Åh det där samvetet. Aldrig kan man släppa det :) Känner precis samma sak.
Men det är som du säger. Dom är bara små en gång. Man får någonstans intala sig det :)

Datum: 2016-02-17 | Tid: 13:13:15
Blogg: http://nouw.com/hannabrehmer



Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!