WomensHealth HalvMarathon och lite annat 😉

I fredags hÀmtade Andreas ut min nummerlapp till WomenHealth Halvmarathon (whhm). Han messade lite bilder till mig och pÄ en gÄng blir jag lite nervös, samtidigt som jag lÀngtar. En hÀftig kÀnsla nÀr man nÀrmar sig start pÄ nÀsta lopp.

Tim skulle idag fredag pÄ ett lÀkarbesök, men innan dess tog jag med mig barnen pÄ en lunch i Jakobsberscentrum.

Alva och Isabelle stannade kvar och roade sig i bilen, medan jag var med Tim hos lĂ€karen. 😊

Vi Ă„kte och köpte lite nya löparklĂ€der till mig innan vi Ă„kte hem. 


SĂ„ kom lördagen och starten för whhm var klockan 12. Tim och Andreas följde med mig in och nĂ€r jag stod i startfĂ„llan ringde mamma och sa att hon ocksĂ„ var dĂ„. DĂ„ blev jag glad 😃




Det var ett bra lopp att springa. Fin bana och trevlig publik. Jag var lite orolig innan om mitt knĂ€ skulle palla som jag haft ont i. Men det gick ganska bra, fick lite ont i knĂ€t runt 16-17-18km nĂ„gonstans. Fick stanna till och stretcha lite och sedan försöka Ă€ndra löpsteg och det blev faktiskt bĂ€ttre. 






Tog mig i mĂ„l pĂ„ tiden 2:10:07 och det fĂ„r jag kanske vara nöjd med efter förutsĂ€ttningarna. Sprang Stockholm halvmarathon i höstas pĂ„ under tvĂ„ timmar, men det Ă€r klart dĂ„ hade jag trĂ€nat ordentligt hela sommaren plus att jag jade mindre vikt att bĂ€ra pĂ„. 😝

Blev sĂ„ glad nĂ€r jag kom i mĂ„l och sĂ„g att förutom att Andreas, Tim och mamma var dĂ€r, sĂ„ hade ocksĂ„ pappa anslutit sig 😃.


Var helt slut efter loppet och fick vara otrevlig och lĂ€gga mig i sĂ€ngen trots att mamma och pappa kom förbi pĂ„ en fika. Men mĂ„dde bĂ€ttre igen pĂ„ kvĂ€llskvisten. 😊
Idag söndag gav jag mig ut pĂ„ en lugn löprunda pĂ„ 6km, bara för att fĂ„ lite "nytt blod" till mina trötta muskler. Höll pĂ„ att springa pĂ„ en hel familj med fem rĂ„djur. Blev tvungen att stanna till och fota dem. 😊
Imorgon vĂ€ntar en ny vecka, med mer trĂ€ning och jobb. Andreas kommer hem sent 3 dagar kommande vecka, sĂ„ det blir lite pusslande, men det ska nog bli bra. 💕 
Nu ska vi se en film... Knock knock, fÄr se sedan vad jag tyckte om den.


 





Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej pÄ bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihÄg mig?
Tack för din kommentar!