Halvmarathon och Håtunaleken

När jag efter förra veckans tjejmilen anmälde mig till halvmarathon kunde jag aldrig drömma om att det skulle gå så bra som det faktiskt gjorde. Tänk att jag i november förra året fick stressfrakturen i bäckenet. I februari började jag rehabträna på idrottskliniken i Solna. När jag kom dit på första besöket kunde jag inte ens lyfta benet i luften utan att det skar som knivar i bäckenet. Så igår klarade jag av att genomföra halvmaran. Är så galet stolt över mig själv. 
Jag har aldrig sprungit så långt som 2,1 mil tidigare. Så mitt mål var att jag skulle försöka ta mig i mål. 
Att jag sedan kom i mål på tiden 1:56:13 kunde jag aldrig ana. 
När jag passerade mållinjen och såg tiden fylldes jag med så mycket känslor i kroppen att jag inte kunde hålla tillbaka tårarna. Häftigt. 
Andreas hade sagt till mig innan loppet att jag skulle passa på att se mig omkring och verkligen uppleva Stockholm. Men det insåg jag var svårt, för när jag springer, går jag liksom in i mig själv. Tänker på allt och inget. Flera gånger kom jag på mig själv "- oj då redan här! Hur kom jag hit? " 
Fick kramp i vaden vid 17 km, men med lite stretch kom det inte tillbaka, vilket jag förstått efteråt måste varit ett "under". Sedan var det några km efter som benen kändes som tunga stockar, men mot slutet rullade det på igen. 
Det här var nog det största jag gjort inom löpningen (hittills) 


Andreas min älskade man hade i veckan köpt mig en smartwatch som var till fantastisk hjälp under loppet. Då kunde jag se vilket tempo jag höll på ett enkelt sätt. Omtänksammare man får man leta efter. 

Sedan har Tim spelat Håtunaleken i helgen. Killarna har verkligen utvecklats och jag tycker Tim har utvecklats massor sedan han gick på sweden sport academy i somras. 
Vi fick se en match i fredags, men missade lördagsmatcherna då jag sprang sedan såg vi semifinal och finalen idag. Ksk p-04 gick igenom hela serien obesegrade och tog hem guld i A-finalen. Även hans andra lagkamrater p-03 vann guld i A-final. Grattis!!! 👏👏👏🎉🎉













Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!