Grattis Berit på födelsedagen

Idag har vi firat Berit på hennes födelsedag. Blev bjudna på god mat, fint vin, ost & kex mm 
Gott, trevligt och mätta blev vi.
Stort GRATTIS! 🎉🎂💐🎉 Berit


 
Jag hittade en dikt för en tid sedan som jag tycker stämmer väldigt bra in på Berit som jag känner att jag vill dela med mig av idag på hennes födelsedag

 
När pappa vill ha råd
har farmor ofta svar.
För hon kan ösa ur
all kunskap som hon har.

Hon ställer ofta upp
när kaos hopar sig.
För barnbarn gör det svårt
att bara säga nej.

När barnbarn växer upp
finns farmor där som stöd.
Sin kärlek och sin tid
hon ger i överflöd.

Och fast det sällan sägs
är tacksamheten stor
att ha en sådan skatt
som pappas goa mor.


För så är det faktiskt att jag är lyckligt lottad att ha de bästa svärföräldrarna man kan ha 💕


Innan vi gick dit på middag tillagade jag potatissallad och kände mig rätt löjlig när jag stod i köket med tändstickor i munnen i hopp om att det skulle få ögonen att sluta svida. Första gången jag provade men vet inte om jag tyckte det gjorde någon skillnad. 
Men sedan berättade Tina att hon hört att man skulle lägga lökskal på huvudet, så nästa gång kanske ni ser mig i köket med tändstickor i munnen, lökskal på huvudet o kanske simglasögon 🙈


 

Imorgon ska jag och Tim till Yasuragi Hasseludden ett dygn. Känns lyxigt, men främst känns det som något som både jag och Tim verkligen behöver .💕




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!