Händelserik december ❤️

Satt och tittade på lite bilder och insåg att det har hänt en del trevligt också i december. Trots alla som varit sjuka. Vi har haft maginfluensa i flera svängar här hemma, jag har haft en sväng med ett astmaanfall som krävde både akutläkarvård och kortisonkur innan den gav med sig. Men nu är vi mer eller mindre friska 😉 och jag tänkte sammanfatta december så här långt. 
Första helgen i december var jag och Andreas bjudna på julbord till Karlstad med hans jobb. Något vi gjort flera år nu och det är verkligen uppskattat. Så julbord med underhållning på nöjesfabriken sedan dansade vi natten lång innan vi sov gott på hotell Fröding.
Världen är bra liten. Trummis på showen var Isak, Hannas bror! 😃 Det hade vi inte en aning om. Häftigt! 

Här har jag en söt tomte jag behöver visa er också. Finaste Alva hittade luvan i någon gömma. 😊

Vi har även sett Alvas luciatåg. Magiskt! Alla barn var fantastiskt duktiga och jag blev verkligen imponerad över Alva, hon sjöng fler sånger än vad jag visste hon kunde. Hon var stolt och inte ett öga var torrt. Älskar verkligen luciatåg. ❤️

Dagen efter var det dags för niornas Luciatåg, så då gjorde jag följe med My för att få se Emma och hennes kompisar. Återigen stod vi där och grät ikapp jag o My. 😂 

Vi har bakat pepparkakor tillsammans hela familjen. Jag hade nästan glömt hur det var att baka pepparkakor med en tvååring 😜

Alva har haft sin sista dag för den här terminen hos dagmammorna! Jag kan inte fatta att det redan gått en hel termin , tyckte vi skolade in henne nyss. Men jag är så tacksam att vi får ha henne hos Lotta och Malin. Bättre barnomsorg kan det inte finnas. 
När hon kom hem med sitt julpyssel skulle ni sett henne. Ögonen glittrade och hon var verkligen stolt att få visa upp vad hon gjort. 

Från det ena till det andra fick jag ett mail från runday häromdagen. Jag hade vunnit en startplats till winterrun! Den vinsten kunde inte komma mer lägligt i mitt liv. Tack runday! Nu är jag anmäld och taggad. 😃

Idag lämnade jag och Tim resten av familjen hemma och gav oss iväg till Mall of Scandinavia.

Vi strosade runt en stund och tittade i butikerna innan det var dags för bio. Vi såg en underbar jävla jul. Jag älskade den. Rolig så man fick skratta och fin så man fick gråta. 
Vi valde att se den på VIP bion! Det var lätt värt. Vi beställde lunch på restaurang Drama, som serverades i salongen. Härliga fällbara skinnfåtöljer med gott om plats. Mys! 💕

När vi var borta bakade Isabelle ut delarna till en pepparkakskarusell och Andreas satta ihop den och modulerafe om tre "köpehus" till ett stort.
Tror jag får äran att dekorera det. 
😊






Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!