Första veckan i utmaningen

Nu är snart första veckan i utmaningen/coachningen gjord. Jag är verkligen så imponerad av Calle som coachar/peppar oss. Jag får så mycket kunskap om kost, träning, sömn och mycket annat som jag tidigare inte haft full koll på. Så det bästa av allt! Jag mår så bra!!! Jag har klivit upp varje dag först av alla innan någon annan vaknat hemma, så går jag ut i spåret och går en power walk innan frukost. Jag som alltid sagt att jag är så otroligt morgontrött, blir bara glad nu när klockan ringer, för den rundan i skogen är verkligen som balsam för själen. Därefter känner jag mig så pigg. 

Utöver rundan på morgonen så äter jag ordentligt. Jag äter frukost, lunch, mellanmål och middag. Känns som om jag äter hela tiden och aldrig är hungrig. Till saken hör den också, att jag heller inte är särskilt sugen (jag som brukar bara en liten gottegris) äter en proteinrik kost. 
Så även några träningspass på det. 
I morse var det riktigt roligt. Jag har under dessa fyra dagar, tappat 1,4 kg!!!och, om jag plussar samman cm så har jag tappat 8,5 cm. 
Så taggad!!!

Annars ser mina dagar just nu ganska lika ut. Jag kliver upp, tar min pw, hem duschar o äter frukost sedan blir det oftast lekparken fram till lunch. Efter lunch sover Alva och jag får lite tid över till mig eller städ/tvätt. När hon vaknar är det dags gör mellis och därefter lekparken igen fram till middagen. Mysigt lunk som vi båda uppskattar. 





I onsdags var vi förbi Helena en väninna till mig på en kaffe. Hon har tre hundar och det var väldigt roligt att se hur mycket Alva tycker om hundarna. Sedan blev jag riktigt imponerad av en av dem... Alva får en kaka som Jambi vill smaka. Helena säger ifrån att hon inte får ta kakan. Fyra gånger efter det stoppat Alva in kakan i munnen på hunden. Hunden gapar men tar inte kakan. 



I går var vi till barnläkaren för en astmakontroll av Alva. Allt var ok och vi fortsätter med samma medicinering som vi haft. 
Kort och gott! En bra vecka!! 







Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!