Gekås Ullared 1/7-14

Så efter alla år som jag tänkt att jag ska ta min till Ullared, så var jag då dit igår. 


Jag hade hört både bu och bä innan vi åkte dit och måste säga att jag blev glatt överraskad. Gåkås var bättre än vad jag väntat mig. 
Jag tror att det absolut bästa tipset vi fick var att gå direkt in och ta klädavdelningarna först, för senare blev det galet mycket folk där. 

Har fått frågan av flera vad vi hittade om vi gjort några fynd samt om det lönade sig att åka dit. 
Jag måste säga att den här trippen var mer än värd att göra. 
Vi gjorde det INTE för att handla en massa och göra en massa fynd. Vi gjorde det för att Isabelle och jag behövde få annat att tänka på, komma ifrån en stund, samt få se Ullared. 
Men visst hittade vi endel 😊

Vi var in klockan 8 och var klara klockan 14.30, sex och en halv timme , men då hann vi heller inte med Alla avdelningar. Man skulle kanske ha delat upp besöket på två dagar, iaf jag som blir tokig på allt folk efter ett tag. 😝
Vi lunchpausade efter halva dagen på restaurangen. 

Vad blev inköpt då? 
Köpte till mig: 
-mjukisbyxor, träningsbyxor, träningsstrumpor, hårsnoddar

Isabelle:
-mjukisbyxor, tjocktröja, jeans, linne, mobilskal, sminkborste, tekopp, värmeskyddande hårspray  

Alva: 
Tunika, byxor, tjocktröja, mjukisbyxor, docka (den får hon i 1-års present)

Tim och Christopher:
-underkläder och godis 

Andreas:
-underkläder 

Hemmet: 
fotocallage-ram, bricka, sedan lite tråkigt schampo, balsam, tvål, deo, påsar, folie, bakplåtspapper mm mm

Vi höll igen rätt hårt och köpte så gott som bara sådant som vi behövde. Okej fotoramen samt brickan var kanske inte sådant som vi behövde, men de kostade 80kr tillsammans, fick det vara värt. Men är man föräldrarledig och plockar minimalt med föräldrarpenning. Då får man tänka sig för två gånger. 

Tack mitt fantastiska resesällskap för två roliga dagar ❤️

Postat av Mie

Jag har aldrig känt att Ullared varit något för mig. Jag blir hysterisk om det är för mycket folk kring mig.
Men efter att ha läst här, och på andra ställen, känner jag att jag nog är lite nyfiken ändå.

Vad bra att ni handlade det ni behöver i stället för att handla bara för att det är billigt. Bra gjort! :)
Hoppas Bella ♥ också hade det bra.
Tänker på henne mycket och saknar henne och er andra redan.
Sköt om er alla.
Kram

Svar: Jag kommer sakna er också. Vet att jag pratade om det här förut. Känslan att jag inte får/kan bestämma. Jag tycker om er alla och framför allt har jag alltid tyckt väldigt mycket om Marcus och det är en sorg att han inte kommer vara en del av våran familj nu.💔

Bella hade det absolut bra. Hon fick nog en skön andningspaus och vi har verkligen fått kvalitetstid.
Kram
Catrine Birkenstedt

Datum: 2014-07-02 | Tid: 09:39:28
Blogg: http://miesliv.wordpress.com
Postat av Ewa

Det är lätt att "sväva ut" och handla sånt man inte behöver. Men jag har faktiskt heller inte köpt något som jag anser onödigt. Två dagar behövs om man skall hinna med allt och vill man slippa trängseloch köer så är det smart att åka t.ex precis när skolorna börjar eller i januari februari. Mitt i veckan är ett annat tips, jag har aldrig sett vare sig köer eller trängsel. Men det är klart att det är lättare för mig som inte har skolbarn längre att välja att åka mitt i veckan. Vill du ha tips på ett mycket billigt boende om ni vill stanna två nätter nästa gång så hör av dig. Kram!

Svar: Toppen Ewa! Jag hör av mig. Vi sa just att man skulle vilja ha två övernattningar. Men hotellet var lite väl dyrt iaf.
Catrine Birkenstedt

Datum: 2014-07-02 | Tid: 15:22:28
Blogg: http://ewapettsson.blogspot.com



Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!