Veckostädning, lek mm

Jag måste ju börja med att berätta om den fenomenala veckostädlistan som vi gjorde igår. Jag funkar nog bäst med olika sorters listor. Där jag kan bocka av det jag gjort och vi enklare kan hjälpas åt alla i familjen. Skrev vad som behöver göras varje dag ex) tvätta, diska, torka bänk o bord etc, tre gånger /vecka dammsuga osv. Min förhoppning är att alla känner sitt ansvar och hjälper till. Och gör de inte det, syns det tydligt på listan så alla kan se vem som behöver göra lite extra. Hoppas vi lyckas, för nu behöver det hända lite med ordningen här hemma 😜


Alva lilla Sessan har såklart varit ute och lekt. Hon trivs allra bäst ute och blir sur när det är dags att gå in. Sessan visste ni att hon faktiskt heter det. Alva - Sessan - Linnea. Hon hette Sessan hela tiden i magen och när hon kom ut var hon vår lilla Sessa. Finns 46 personer i Sverige som heter Sessan. 




Bella och jag åkte en sväng till Jakan och Barkarby. Hon hittade de här två tröjorna min vackra tjej. (Lånat bilden från hennes blogg)
Så vart det lite middagssgopping på Ica Maxi. 


Ännu mer utelek på eftermiddagen och därefter taco till middag. Det var länge sedan vi åt. Mumms 




Tim sover hos Edvin inatt. Han fick en Bamsekram av lillasyster innan vi skulle gå. Det är så härligt att se... Hon avgudar verkligen sina syskon. Hela hon lyser upp när hon ser dem. 
Jag följde med och lämnade av Tim med sin packning och tog en fika med Marie och Magnus.
När jag kom hem var Hanna här och vi satt och pratade en stund. 💕





Postat av Victoria

Bra tips med städlistor. Det skulle vi verkligen också behöva. Jag hoppas att de fungerar.
Kram

Datum: 2014-08-16 | Tid: 00:02:35
Postat av Linda

Underbart med listor!! :-) Älskar sådant jag också :-D

Datum: 2014-08-16 | Tid: 10:28:21
Blogg: http://blogg.loppi.se/mammalinda



Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!