Varm dag med bad och snabb spontanvisit

Vaknade imorse och Alva mådde tack och lov bra igen. Men det var VARMT 💦 Nytt värmerekord för sommaren idag när stackars Andreas fick tillbringa dagen på jobbet istället för vid vattnet. Jag tog med mig Alva och Tim till torpet för bad. De höll båda två på att krivera i värmen. 

Finaste himlen idag tror jag, inte ett moln på himlen, så långt ögat kan nå.


Efter middagen tog vi en promenad. Tänker var att vi skulle gå till Stigstorp fram o tillbaka, men då Alva höll på att somna valde vi att gå hemåt igen.
Stannade till en stund på en snabbvisit hos Jonas & Marie där vi blev bjudna på ett glas vin och lite tilltugg. Mycket trevligt ❤️ 



Ikväll liksom alla andra kvällar den senaste veckan var det galet med getingar. Men man lär så länge man lever och jag/vi har lärt oss något nytt.
Ta en bit folie och lägg på en tallrik tex eller i en alu.burk, häll på bryggkaffe och tänd eld. Kaffet kommer då att ryka och getingarna kommer försvinna. Funkar kanonbra! Har använt oss av det idag samt under helgen när man vill kunna äta ute. 

Nu är Jonas lite extrem 😝 när han ska tända eld på kaffet... Brännare och torn av tandpetare 😜 annars brukar det räcka med tändare.

💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕
💕Sist men absolut inte minsTACK!💕
 💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕
Jag har så underbara människor runt mig. Skulle inte klara mig utan.




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!