1-års kontroll BVC och andra trevligheter

Vi började dagen med 1-års kontrollen hos BVC. Alva fick helt klart en ok stämpel i rumpan. Hon ligger två streck över medelkurvan på längden och ett streck över på vikten. Vår perfekta lilla tjej. Hon fick även 1-års vaccinationen. 
Kom några tårar, men som snabbt gick över sedan fick dock Anna (BVC-sköterskan) onda ögat. 

Hon har sedan varit lite ynklig under dagen efter sprutan. Blivit endel sitta i knät och läsa böcker. 


Jag tog en promenad på eftermiddagen för att hon skulle sova innan Denise, Lovisa & Klara kom. Men hon somnade inte, utan vi hamnade på en kaffe hos Marie. Missade dessutom tiden, så till sist ringde Christopher mig och sa att dom kommit, då fick vi bråttom. 





När vi kom hem blev det skoj igen. Paketöppning (Alva tackar för presenten), sedan middag och tårta. Ingen lyxmiddag direkt, knappt så man vågar säga vad det blev... Falukorv och stuvade makaroner. Mat som Christopher beställt och då passade vi på när Andreas skulle ut o äta med jobbet. Vi hann även med lite lek i sandlådan innan Alva började krokna och vi gick in. Hon hade feber när vi kom in. 







Hanna kom över på en fika när jag nattade Alva. Har nog aldrig varit så lätt att natta henne som idag. Hon höll på att somna i min famn innan vällingen. Lillskruttan inte lätt när man blir hängig o febrig av sprutan. 
Innan Andreas kom hem och innan jag själv skulle krypa ner i sängen kom My över på en kaffe. 
Så kort och gott har jag haft en härlig dag med underbara vänner. 
Tack för de alla mina fina kompisar. 💕
Nu ska jag sova. 
Imorgon är det fredag och Andreas hela första arbetsvecka efter semestern är över. 
Älskar Dig min skatt! Saknar dig när du nu inte är hemma hos mig hela dagarna. 







Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!