Legobygge byttes ut mot städning

Tim hade bråttom ut i morse, men han kom snart in igen och jag märkte på honom att han behövde hjälp att varva ner. När jag sa till honom att komma in bröt han först ihop, men när jag föreslog att vi gör något tillsammans gick det bättre. Vi bestämde att vi skulle bygga lego. Bara han och jag tillsammans. Alva får vara med pappa. 

Jag måste bli bättre på att se till att han får mer tid tillsammans med bara mig, tycker det är svårt att hitta tiden, men jag SKA verkligen försöka. Jag får ofta höra från andra att han är så gammal att det inte är några ledsamheter i att få syskon. Men han har ändå varit yngst i nästa nio år och fått allas uppmärksamhet. Så kommer plötsligt en lillasyster och tar uppmärksamheten. 

När vi kommer upp på hans rum och ser röran frågar Tim om vi inte kan städa tillsammans istället för att bygga lego.
Sagt och gjort vi röjde, dammade, skurade, putsade fönster och rensade bland leksaker. 




Snyggt blev det till slut. Tim blev på bättre humör. Jag fick både göra lite nytta och umgås bara med Tim. Känns bra. 
Nu har Alva fått lite mat och nu ska vi ordna lite lunch 🍗 blir spöknuggets och halloweenpompa som blev kvar sedan igår. 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!