Halloween

Jaha... Då var det halloween och jag inser att jag är lite kluven i vad jag egentligen tycker. När det ringer på dörren och där står en hel hop ungar och ropar Bus Eller Godis! Då blir jag mest irriterad och känner att det är tråkigt och ett tiggeri. 
Men sedan dyker det upp barn som vi känner. Barn som verkligen ansträngt sig och klätt ut sig. Då tycker jag det istället är mysigt och de får mer än gärna godis och jag blir istället varm i hjärtat. Undrar varför det är så, samma handling, men två helt olika känslor???
Så mycket spöken som vi haft här idag, det har vi aldrig tidigare haft. Misstänker att det kan bero på våran utspökade dörr.
När vi sedan tog bort dörrutsmyckningen, då ringde det heller inte på dörren fler gånger. 

Men i och med att jag känner som jag gör med bus eller godis spökandet, så vill jag inte att mina barn ska ut o spöka. Ett beslut som inte var jättelätt att ta när Tim kompisar skulle gå och han ber snällt att han vill gå. Men vi bestämde istället att vi skulle titta på croodarna tillsammans hela familjen på projektorn och äta lite gott. Som tur var tyckte han det var roligt och helt okej❤️





Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!