Det här med d-droppar...

När Alva var ca två veckor gammal träffade vi sköterskan från BVC och fick ACO oljebaserade d-droppar av henne. 
Vi började med dem direkt. När Alva fått dropparna under tre dagar fick hon hysteriskt ont i magen. Läste på nätet om ont i magen spädbarn och hittade många som skrev om att barnen får ont i magen av dropparna. Slutade med droppar och Alva mådde bra igen. Provade det här under flera tillfällen- samma resultat hela tiden. 

Tänkte att det kanske kunde vara oljan i dropparna och köpte därför aco vattenbaserade droppar. Nej samma där, ont i magen efte tre dagar. 

Nu bestämmer jag mig för att prova Dunmedics d-droppar de är utan e320
dem dropparna klarar Alva. Vi ger de under en tid tills dess att Alva är två och enhalv månad, då säger BVC sköterskan att man inte rekommenderar Dunmedics droppar eftersom att dessa inte är godkända av Läkemedelsverket. 
Jag går därför tillbaka till Acos droppar och nu fungerar de bättre. 


Det jag tycker är konstigt under den här resan är dels:
Överallt på nätet läser jag om föräldrar som upplever att barnen får ont o magen av d-dropparna. Skriver med flera som påtalat detta för läkare och sköterskor. Vilket jag också gjort, pratat med två barnläkare och två sköterskor. Men INGEN har NÅGONSIN hört talas om detta. :(
Dels undrar jag varför man rekommenderar aco droppar istället för Dunmedics. Aco innehåller e320 och E320 har så mycket biverkningar att jag väljer att inte skriva alla i det här inlägget! 
Jag vill iaf göra vad som är bäst för min lilla älskling, därför väljer jag att lita på de utbildade och hoppas jag hör rätt så nu får hon aco d-droppar ihop med Semper magdroppar. 







Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej på bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihåg mig?
Tack för din kommentar!